کسب و کار

روانشناسی فونت در بازاریابی

نقش روانشناسی فونت در بازاریابی (منبع) همه چیز در مورد تأثیرگذاری بر یک احساس یا رفتار در مصرف کننده است. در نهایت، هدف اصلی هر استراتژی بازاریابی، تبدیل است، پس چرا از قدرت تایپوگرافی برای تبدیل استفاده نکنید؟

روانشناسی در بازاریابی ریشه در روانشناسی رفتاری و قدرت عاطفه و ارتباط برای تأثیرگذاری بر یک عمل خاص دارد.

برخی از استراتژی های بازاریابی بر داستان سرایی و فونتی تکیه می کنند که به انتقال احساسات کمکی نمی کند. اینها فونت هایی هستند که “فقط آنجا هستند”. تکنیک‌های دیگر برای گفتن داستان‌های متحرکی که اصلاً از متن استفاده نمی‌کنند، بیشتر بر رنگ و شکل تکیه می‌کنند.

سپس، کمپین هایی هستند که از روانشناسی فونت به عنوان نقطه اصلی تأثیرگذاری بر مصرف کننده استفاده می کنند. در اینجا مجموعه ای از نمونه های بازاریابی وجود دارد که دقیقاً این کار را انجام می دهند.

پست استرالیا

این کمپین تبلیغاتی برای پست استرالیا از فونت‌های دست‌نویس برای تجسم احساسی که نامه‌های کاغذی به گیرندگان می‌دهند، استفاده می‌کرد. یک نامه دست نویس مانند یک در آغوش گرفتن است و این تبلیغ نمونه کامل آن است.

فونت های دست نویس، به طور کلی، احساسی شخصی، سبک دل و متفکر دارند. عامل روانی در این استفاده از تایپوگرافی، حس آشنایی و نزدیکی است.

مفهوم مینیمالیستی نوتلا

برای نشان دادن قدرت روانشناسی فونت در بسته بندی محصولات ( اینجا را بخوانید)، این مفهوم طراحی مینیمالیستی را انتخاب کردیم که قدرت حافظه و تداعی را با ساده کردن طرح های بسته بندی قابل تشخیص نشان می دهد.

تصویر زیر یک شیشه نوتلا را نشان می دهد که از همه چیز به جز فونت با رنگ سفید یکدست پاک شده است.

به شکل گرد حروف در لوگو نگاهی بیندازید. آنها گرد هستند، مانند فندق. اشکال راحت هستند، مانند طعم نوتلا. فراموش نکنید که سایر طرح های بسته بندی مورد استفاده در پروژه را برای الهام بخشی سالم بررسی کنید.

فونت تاثیر

قدرت میم ها در گرفتن یک چیز به ظاهر منظم و تبدیل آن به یک حس ویروسی است. این دقیقاً همان چیزی است که با فونت Impact اتفاق افتاد.

در اواسط دهه 1990، Impact به همراه Comic Sans و Arial بخشی از فونت های کلیدی موجود برای وب بود. اکنون، آن را به سادگی “فونت میم” می نامند و هیچ نشانه ای از تغییر آن به این زودی وجود ندارد.

در سطح روانشناختی، Impact یک فونت متحد کننده است. از طریق جادوی به اشتراک گذاری میم، مردم را از همه گوشه های اینترنت به هم متصل می کند. این جامعه را ایجاد می کند و الهام بخش طنز است – چیزی که همه به آن نیاز دارند.

نوشیدنی های بی گناه

تعداد کمی از تیم های بازاریابی به اندازه نوشیدنی های بی گناه مبتکر، شوخ و بی دست و پا هستند. برای نشان دادن قدرت روانشناسی فونت در بیلبوردها، این توییت توسط Innocent را انتخاب کردیم، جایی که آنها عکس های بیلبوردهایی را که در سطح شهر نصب کرده اند نشان می دهند.

آنها با حروف بزرگ در فونت برند خود نوشتند “این را به خاطر بسپار” و به فعالیت هایی اشاره کردند که در ابتدای همه گیری انجام ندادیم.

انتخاب آن‌ها برای استفاده از تمام حروف کوچک برای این بیلبوردها نشانه‌ای از عجیب و غریب بودن و مرتبط بودن آن‌ها است. Innocent مطمئن می شود که با سبک پیام رسانی منحصر به فرد خود در هر نقطه تماسی متمایز می شود.

جای تعجب نیست که تیم بازاریابی Innocent به سرعت تبدیل به یک مخاطب اینترنتی شده است.

برندسازی شهر هلسینکی

ایجاد فونت برند عالی برای نشان دادن کل شهر کار ساده ای نیست. تغییر نام تجاری برای شهر هلسینکی پروژه بزرگی بود که بر همین ایده متمرکز بود.

آرم، فونت و رنگ‌های انتخاب شده قرار بود در هر بخش از ارتباطات رسمی در سراسر شهر استفاده شود، از بلیط اتوبوس گرفته تا قبض برق که از طریق پست ارسال می‌شود. با بازار هدفی از همه افراد در پایتخت فنلاند و همه بازدیدکنندگان، استراتژی برند و فونت باید همه جانبه باشد.

استراتژیست های برند مسئول این پروژه از احساسات روانی نوستالژی استفاده کردند. آنها از نشان هلسینکی به عنوان نقطه شروع برای ظاهر و احساس کلی طرح ها استفاده کردند. این انتخاب جامعه‌شناختی و انسان‌شناختی منجر به ایجاد برندی همدلانه شد که هم گسترده و هم قابل ارتباط است.

تایپ فیس هلسینکی گروتسک به گونه ای طراحی شده است که قابل اعتماد، انعطاف پذیر و قابل ارتباط باشد. طرح های مواج در فرم های حروف مستقیماً تحت تأثیر اشکال در نشان قرار می گیرند. این نمونه‌ای از فونت‌های سفارشی و برندسازی شهری است که به خوبی اجرا شده است که به روانشناسی کل فرهنگ می‌آید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا