سلامتی و تندرستی

9 راه برای باهوش ماندن حتی اگر سال‌هاست که در کلاس شرکت نکرده‌اید

آیا تا به حال آن برنامه تلویزیونی را دیده اید” آیا شما باهوش تر از یک دانش آموز کلاس پنجم هستید؟”

به طور کلی، این تمرینی است برای درک اینکه شما اکنون هیچ چیز در مورد تاریخ، علم یا ریاضی نمی دانید.

  • 28 اونس مایع چند فنجان است؟
  • بین سالهای 1455 تا 1485 جنگ گل رز در چه کشوری اتفاق افتاد؟
  • یک نوع رایج از امواج رادیویی به عنوان VHF نامیده می شود. این حروف چه معنایی دارند؟

وقتی بچه‌ها به مدرسه می‌روند، من بیشتر از همیشه انگیزه دارم تا مغزم را تقویت کنم و مغزم را بسازم، بنابراین وقتی پسرخوانده 12 ساله‌ام در مورد تفاوت بین جنس و گونه‌ها از من سؤال می‌کند، گیج نمی‌شوم.

9 راه برای باهوش ماندن حتی اگر سال ها در کلاس شرکت نکرده باشید

1. به پادکست های شلوار هوشمند گوش دهید

صحبت واقعی: من جردن جسی گو را به اندازه انسان بعدی دوست دارم. در حالی که باعث خنده من می شود (خیلی زیاد!) برای افزایش ماده خاکستری من کار زیادی انجام نمی دهد.

اگر همه ما متعهد به گوش دادن به یک پادکست در مورد موضوعی باشیم که برایمان جالب است، اما چیز زیادی درباره آن نمی‌دانیم، چه؟

2. میزبان یک باشگاه مقاله

  • آیا باشگاه های کتاب عالی هستند؟ آنها مطمئنا هستند!
  • اما یافتن چهار یا چند نفر که
  • هر ماه زمان/علاقه خواندن یک کتاب کامل را داشته باشید
  • می توانند در یک زمان دور هم جمع شوند
  • می خواهم درباره کتاب بحث کنم (نه فقط شایعات)
  • تقریبا غیر ممکنه

3. مکالمات را به معنای واقعی کلمه در جهت های هوشمندانه تر و جالب تر هدایت کنید

اگر به حال خودم رها شود، احتمالاً منحصراً در مورد میم ها، بروکلین 99، و دستور العمل عجیبی که امروز با هم درست کردم صحبت خواهم کرد. و اینها موضوعات گفتگوی کاملاً خوبی هستند!

اما اگر شروع به صحبت در مورد ساختارهای فرهنگی جنسیت کنید، می‌توانم معطل شوم. همین امر در مورد نوروپلاستیسیتی یا رومونوف ها یا گیاهخواری به عنوان روشی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی. اما لزوماً فکر نمی کنم آن موضوعات را مطرح کنم.

تصور کنید همه ما تصمیم بگیریم در مورد چیزهای هوشمندانه تر و جالب تر بحث کنیم! من شرط می بندم که همه کسانی که در آن bbq حیاط خلوت هستند، از صحبت کردن در مورد نحوه گذراندن تابستان خود یا تامین مالی مجدد خانه خود قدردانی خواهند کرد.

4. مثلاً یک دقیقه قبل از جستجو در مورد چیزی فکر کنید

من کاپیتان تیم Let’s Google It هستم، اما هر اتفاقی افتاد، مثلاً، سعی در به خاطر سپردن چیزی؟ یا اینکه از شرکای مکالمه خود بپرسید که آیا پایتخت مالزی را می شناسند یا کدام نخست وزیر استرالیا ناپدید شده است؟

برای ما خوب است که سعی کنیم چیزها را به خاطر بسپاریم، قبل از اینکه به تلفن هایمان دست پیدا کنیم، چین های مغزمان را برای 20 ثانیه شانه کنیم. خیلی خوب است که به دوست عاشق چیزهای بی اهمیتمان لحظه ای فرصت دهیم تا بدرخشد و ما را با داستان دیوانه وار هارولد هولت روشن کند.

5. به یک گروه Meetup بپیوندید

گوش دادن به پادکست های تقویت کننده مغز در طول رفت و آمد یک چیز است، اما می توانیم با بحث در مورد موضوعات مورد علاقه خود، آن را به 11 تبدیل کنیم. بحث در مورد هر چیزی باعث می شود که ما ژیلیون برابر بیشتر اطلاعات را حفظ کنیم و این سرگرم کننده است!

گروه‌های Meetup تقریباً برای هر موضوعی وجود دارد – فلسفه، تحلیل رفتار، ژئوپلیتیک، مایرز-بریگز، نجوم. و گروه‌های Meetup به ما کمک می‌کنند دوستان جدیدی پیدا کنیم و با افرادی خارج از حلقه‌های اجتماعی و حرفه‌ای عادی خود ارتباط برقرار کنیم – یک برد/برد!

6. در کلاس آنلاین شرکت کنید

اینترنت پر از دوره‌های آنلاین و کتاب‌های الکترونیکی است – از کتاب‌های کاری ۱۷ دلاری تا مغز متفکران ۲۵۰۰ دلاری.

اما سایت هایی مانند Udemy و Skillshare یادگیری چیزهای جدید را بسیار آسان (و ارزان!) می کنند. و از آنجایی که کلاس‌های آن‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند، لازم نیست خود را به موضوعات «معقول» مانند «یادگیری جداول محوری اکسل» یا «مقدمه ای بر Solidworks» محدود کنید.

من شخصاً می خواهم در مورد گل آرایی، نحوه ماساژ حرفه ای کمر و عکاسی از غذای آیفون بیاموزم.

وقتی همین الان به Skillshare Premium می‌پیوندید، می‌توانید دو ماه رایگان دریافت کنید!

7. در کلاس Community Ed شرکت کنید

اگر می دانید که IRL را به صورت گروهی و با مسئولیت پذیری جلسات هفتگی کلاس یاد می گیرید، Community Ed برای شما مناسب است.

با قیمت های مضحک پایین و معلمان شیرین، صبور و محلی، کلاس های انجمن بهترین ها هستند. بدون اغراق، من کمتر از 15 کلاس را در این کاتالوگ انجمن مینیاپولیس پاییز برگزار کرده ام. رقص سالن رقص سطح یک، مراقب باشید! من و کنی قرار است پا روی پای همدیگر بگذاریم و در حضور شما عصبی بخندیم!

Community Ed کلاس‌های سنتی «روشنفکری» مانند تاریخ هنر و آموزش‌های ریاضی را ارائه می‌دهد، اما دوره‌های زبان، سرگرمی، املاک و مستغلات و دوره‌های توسعه حرفه‌ای را نیز ارائه می‌دهد.

قبل از اینکه صدها دلار برای یک کنفرانس یا یک مشاور کم کنید، چرا شش هفته و 35 دلار را برای یک دوره مقدماتی از طریق Community Ed صرف نکنید؟ می توانید علاقه خود را دوباره بررسی کنید و ممکن است متوجه شوید که حتی به آن کلاس گران قیمت هم نیاز ندارید!

8. یک ایستگاه رادیویی جدید به استریو ماشین خود اضافه کنید

من چیزهای کمی را بیشتر از موسیقی با اشعار مزخرف که توسط افراد 22 ساله خوانده می شود و آهنگ های خودکار دوست دارم.

اما باز هم، این لزوماً برای افزایش قدرت مغز من کار زیادی نمی کند. اگر چه من می توانم تمام اشعار “متاسفم” جاستین بیبر را اگر به من نیاز داشته باشید کاملاً بخوانم!

من پیشنهاد نمی کنم که همه ما باید از رادیو 40 برتر دست بکشیم. اما اگر یک ایستگاه خبری را به آن دکمه های برنامه ریزی شده در داشبورد خود اضافه کنیم، چه؟ و هنگامی که بین تک آهنگ جدید سلنا گومز و آهنگ فراگیر در مورد خدا یک زن یک وقفه تبلیغاتی بود، ما برای دو دقیقه به NPR رفتیم؟

9. به یک گروه فیس بوک یا انجمن آنلاین درباره موضوعی که به آن علاقه دارید بپیوندید

اگر نمی توانید یک گروه Meetup پیدا کنید که علایق شما را پوشش دهد یا بیرون رفتن از خانه سخت است، یک گروه فیس بوک یا یک صفحه پیام آنلاین برای هر موضوعی وجود دارد.

می خواهید در مورد ریاضی جدید صحبت کنید؟ هنر رنسانس؟ زبان شناسی اجتماعی؟ سندرم های وابسته به فرهنگ؟ یک گروه برای آن وجود دارد! می‌توانید موضوعاتی را که دوست دارید عمیق‌تر کنید و با افرادی که به همان اندازه مشتاق هستند گپ بزنید.

نکته طلایی: اگر قبلاً در حال گوش دادن به یک پادکست در مورد این موضوع هستید، ممکن است پادکست قبلاً یک گروه فیس بوک داشته باشد که می توانید به آن بپیوندید!

اما من می خواهم از شما بشنوم! آیا تا به حال متوجه شده اید که چیزی را که قطعا در مدرسه یاد گرفته اید نمی دانید؟ چگونه از نظر فکری فعال و کنجکاو بمانید؟ در نظرات به ما بگویید تا بتوانیم روش های شما را امتحان کنیم!

P.S. باهوش ماندن و کار کردن با مغز عادتی است که می توانید ایجاد کنید – درست مانند مسواک زدن دندان ها یا کشش قبل از خواب. اگر می خواهید عادات سالم تری بسازید، این کمک خواهد کرد! و رایگان است!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا