سلامتی و تندرستی

آنچه در مورد کودکان و داروهای سرفه باید بدانید

وقتی کودکی سرفه می کند، می تواند برای والدین بسیار نگران کننده باشد. نه تنها گوش دادن به سرفه های کودک در طول روز دشوار است، بلکه حتی ممکن است او را در شب بیدار نگه دارد. بیشتر والدین می‌خواهند سرفه را متوقف کنند، اما نمی‌دانند که بهترین درمان ممکن است اجازه دادن به کودک برای سرفه کردن باشد – یا اینکه علت اصلی باید درمان شود، نه خود سرفه. فیلم های هندی قشنگ را ببینید.

آیا باید به کودکم داروی ضدسرفه بدهم؟

سرکوب‌کننده‌های سرفه بدون نسخه عموماً در کودکان، به‌ویژه کودکان زیر شش سال، بی‌اثر هستند. یک کمیته مشورتی FDA توصیه کرده است که کودکان زیر شش سال نباید داروهای سرفه یا سرماخوردگی مصرف کنند زیرا این داروها بی اثر هستند و ممکن است عوارض جانبی بدی داشته باشند. تا کنون، FDA فقط توصیه کرده است که کودکان زیر دو سال هیچ گونه داروی سرفه یا سرماخوردگی دریافت نکنند. با این حال، ممکن است در آینده برای کودکان زیر شش سال نیز همین امر توصیه شود.بهترین فیلم های درام را از دست ندهید.

وقتی صحبت از سرکوب‌کننده‌های سرفه می‌شود، این داروها در واقع می‌توانند برای کودکان خردسال بسیار خطرناک‌تر باشند. اگر کودکی به قدری مکرر و شدید سرفه می‌کند که نمی‌تواند بخوابد، احتمالاً بیشتر از سرماخوردگی اتفاق می‌افتد و علت اصلی آن باید درمان شود. سرکوب سرفه با یک داروی سرفه تجویزی می‌تواند شرایط را بدتر کند.

این داروها به دلیل داشتن مواد مخدر برای کودکان نیز خطرناک هستند. هیدروکودون یا کدئین یک ماده مخدر است که در واقع می تواند سرعت تنفس کودک را کاهش دهد. اگر بیش از حد تجویز شود یا عوارض دیگری وجود داشته باشد، می تواند سیستم تنفسی را به قدری تحت فشار قرار دهد که تنفس کودک متوقف شود. این قطعا یک داروی بسیار جدی است و این موضع FDA است که به دلیل این خطرات هرگز نباید به کودک زیر شش سال برای سرفه داده شود. آنها گزارش هایی از مرگ کودکان زیر شش سال پس از مصرف داروهای سرکوب کننده سرفه دریافت کرده اند.

چه زمانی باید نگران سرفه باشیم

بیشتر سرفه های کودکان جای نگرانی ندارد، اما مواردی وجود دارد که باید نگران باشید و فوراً با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید. این شامل:

  • کودکی که مشکل تنفس دارد یا برای نفس کشیدن بیشتر کار می کند
  • کودکی که تندتر از حد طبیعی نفس می کشد
  • کودکی که در صورت، لب ها، سینه یا داخل دهان آبی یا خاکستری به نظر می رسد (با 911 تماس بگیرید)
  • هنگامی که سرفه با تب بالا همراه است (بیش از 102 یا هر تب در کودک زیر سه ماه)
  • نوزاد زیر سه ماه که بیش از چند ساعت سرفه می کند
  • شیرخوار یا کودکی که پس از سرفه هنگام نفس کشیدن صدای “وووز کننده” تولید می کند
  • نوزادی که قادر به مکیدن یا تغذیه نیست
  • کودکی که خون سرفه می کند
  • کودکی که هنگام دم دچار استریدور (صدای تند “سوت زدن”) می شود
  • کودکی که هنگام بازدم خس خس می کند (صدای سوت بلند).
  • کودکی که بی حال یا بداخلاق است
  • کودکی که مدام سرفه می کند یا به دلیل سرفه نمی تواند بخوابد

کارهایی که باید برای سرفه فرزندتان انجام دهید

اگر کودک شما گهگاه سرفه می کند که خواب او را مختل نمی کند، بهتر است به او اجازه دهید سرفه کند. سرفه راه بدن برای بیرون راندن چیزهایی از ریه است که نباید وجود داشته باشد.

اگر سرفه کودک شما گاه به گاه است، این نکات ممکن است به شما کمک کند.

شب‌ها در اتاقش یک دستگاه مرطوب‌کننده مه خنک راه‌اندازی کنید. قطره های سالین و ساکشن یا تشویق کودک به دمیدن مکرر بینی به احتقان کمک می کند و ممکن است به کاهش سرفه کمک کند زیرا میزان چکه بعد از بینی را کاهش می دهد.

اگر کودک شما آسم دارد، باید برنامه مدیریت آسم را که پزشک کودکتان تهیه کرده است، دنبال کنید. اگر مطمئن نیستید یا برنامه ای ندارید، فوراً با پزشک تماس بگیرید.

اگر کودک شما سرفه “پوست” دارد، او را با در بسته به حمام ببرید، آب گرم را باز کنید و اجازه دهید اتاق بخار شود. حدود 20 دقیقه در اتاق بخار بمانید و سرفه باید کاهش یابد. اگر بهبود نیافت، با پزشک تماس بگیرید.

مایعات شفاف خنک (مانند آب یا آبمیوه) ممکن است مفید باشد و گلوی کودک را تسکین دهد. البته باید از نوشیدنی های گازدار و آب مرکبات اجتناب شود زیرا می توانند نواحی خام در گلو را تحریک کنند.

داروهای سرفه یا سرماخوردگی را بدون نسخه یا بدون نسخه به کودک خود ندهید (مخصوصاً افراد زیر دو سال) بدون اینکه ابتدا با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کودک خود تماس بگیرید.

البته، اگر در مورد علائم کودک یا سرفه او سوالی دارید، باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی او تماس بگیرید و در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید مشاوره دریافت کنید. این اطلاعات جایگزین توصیه های پزشک نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا