سلامتی و تندرستی

3 عادت سالم که به شما کمک می کند تا 100 سال زندگی کنید

رسیدن به 50 سالگی می تواند نقطه عطف بزرگی در زندگی بسیاری از افراد باشد و اغلب دلیلی برای جشن گرفتن است. در حالی که جشن تولد 50 سالگی می تواند سرگرم کننده باشد، تصور کنید وقتی 100 ساله می شوید چه هیجانی خواهید داشت. اگرچه فکر کردن به 100 سالگی به محض 50 سالگی ممکن است بیهوده به نظر برسد، نیمه راه در واقع بهترین زمان برای شروع است (اگر شما تا به حال این کار را نکرده اید)، و شروع به ایجاد تغییرات در سبک زندگی خود کنید تا بتوانید از 50 سال دوم زندگی خود لذت ببرید.

به گفته دکتر سانجی گوپتا، در حالی که باید تغییراتی در عادات غذایی خود ایجاد کنید، مانند خوردن غلات کامل و توجه به سدیم اضافی و قند اضافه، تغییراتی در سبک زندگی نیز وجود دارد که می تواند به شما کمک کند به سن 100 سالگی برسید. گوپتا با CNN به اشتراک گذاشت که پیروی از این سه شیوه زندگی می تواند به بدن و ذهن شما کمک کند فعال بمانند. برای آشنایی با هر عادت و اینکه چگونه می توانید آنها را برای خود بپذیرید، ادامه مطلب را بخوانید.

در دکتر به روز باشید

چه دندانپزشک، اپتومتریست یا پزشک عمومی شما، مهم است که مرتباً برای معاینات نزد پزشک بروید تا مطمئن شوید که بدن شما در بهترین حالت خود عمل می کند. و هنگامی که به سن 50 سالگی رسیدید، این ویزیت های سالانه باید با آزمایش های غربالگری مانند کولونوسکوپی یا ماموگرافی نیز پشتیبانی شود. در حالی که گوپتا می داند که “هیچ کس دوست ندارد در مورد [کولونوسکوپی] صحبت کند، 50 سالگی سن خوبی برای شروع است.” و اگر برنامه ریزی برای ویزیت های مختلف پزشک می تواند استرس زا به نظر برسد، برنامه و تاریخچه خود را با این ژورنال مفید که در آن می توانید قرار ملاقات ها، داروها و موارد دیگر را ثبت کنید (آن را بخرید: آمازون، 10 دلار) پیگیری کنید.

مراقب استخوان های خود باشید

گوپتا توضیح می دهد: “شروع به فکر کردن به استخوان های خود کنید. وقتی جوان تر بودید لازم نبود نگران آن ها باشید، اما پوکی استخوان شروع می شود.” و یکی از راه‌های مراقبت از سلامت استخوان‌ها این است که مطمئن شوید رژیم غذایی شما سرشار از ویتامین D و کلسیم است (بهترین غذاهای غنی از ویتامین D و بهترین غذاهای غنی از کلسیم را بررسی کنید).

علاوه بر غذا، می توانید با انجام تمرینات مقاومتی در برابر وزن، از سلامت استخوان های خود نیز حمایت کنید. گوپتا می‌گوید در حالی که بیشتر افراد با افزایش سن تمایل به ورزش‌های هوازی دارند، “شما باید وزنه‌هایی بلند کنید. برای حفظ سلامت مفاصل، ماهیچه‌ها و استخوان‌ها کمی فشار بیاورید.” به گفته CDC، در حالی که می‌توانید دمبل‌ها را بلند کنید، ورزش‌هایی مانند دراز و نشست، کار با نوارهای مقاومتی و حتی باغبانی سنگین (مانند بیل زدن یا کندن زمین) مناسب هستند (برای ایده‌های ورزشی بیشتر، بهترین ورزش‌ها را برای زنان بالاتر از آن بررسی کنید. 50).

اجتماعی باشید

گذشته از سلامت جسمانی، سالم ماندن از نظر عاطفی نیز مهم است، به همین دلیل است که اجتماعی بودن اهمیت دارد. در حالی که گوپتا اذعان می‌کند که ممکن است دوست‌یابی به آسانی دوران جوانی شما نباشد، گوپتا توصیه می‌کند باشگاه یا گروهی را پیدا کنید که به موضوعی مانند شراب یا اتومبیل علاقه مشترک داشته باشد و از این طریق ارتباط برقرار کنید. همانطور که گوپتا می‌گوید، “گاهی اوقات تنها یک دوست کافی است، اما اگر اجتماعی باشید و به طور روزانه با مردم تعامل داشته باشید، به شما کمک می‌کند. این به سلامتی شما، هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند تا ۱۰۰ سالگی زندگی کنید. “

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا