متفرقه

معرفی نمادهای رایج

در این لیست، برخی از برجسته ترین نمادها را خواهید یافت و همچنین با معنای هر یک از آنها آشنا خواهید شد.

1 علامت صلح

در حالی که انواع نمادهای صلح، مانند کبوتر و شاخه زیتون، به طرق مختلف در فرهنگ ها و زمینه ها مورد استفاده قرار گرفته اند، “علامت صلح”، امروزه می دانیم که در دهه 1950 به عنوان لوگوی کمپین بریتانیا طراحی شد. برای خلع سلاح هسته ای

ترکیبی از سیگنال‌های سمافور برای حروف “N” و “D” که مخفف “خلع سلاح هسته‌ای” هستند، نماد صلح بعداً توسط جنبش‌های مختلف ضد جنگ پذیرفته شد.

اگرچه این نماد فوراً جنبش هیپی ها در دهه 1960 را به یاد می آورد، اما در دهه 1980 با پذیرش آن به عنوان نماد جنبش ضد هسته ای به ریشه های خود بازگشت.

2 نماد غیبی

غیبت به معنای “ناشناخته” یا “پنهان” به پدیده های ماوراء طبیعی و ماوراء الطبیعه اشاره دارد. در اصل، همه چیزهایی که از حدود عقل انسانی فراتر می روند. ادیانی مانند ویکانیسم و ​​نئوپگانیسم، غیبت را به عنوان اساسی برای یک تجربه معنوی می دانند.

نمادهای غیبی می توانند از نمادهای مورد استفاده در جادوگری و شیطان پرستی گرفته تا کابالا و سایر ایدئولوژی های عرفانی متفاوت باشند.

نمادهای متداول مانند پنتاگرام معکوس، آنخ و چشم بینا نقش مهمی در مراسم و تشریفات دارند.

3 قلب

یکی از شناخته شده ترین نمادها قلب است. در حالی که هنوز به معنای “عشق” است، می تواند معانی بسیار ظریف تری داشته باشد، و انواع مختلفی دارد که در طول زمان تکامل یافته اند. به عنوان مثال، برخی از نسخه‌های اولیه نمادها واقعی‌تر و گردتر بودند، در حالی که بازنمایی‌های جدیدتر، ارائه‌های ساده‌شده در قالب پیکتوگرام‌ها هستند.

اولین استفاده شناخته شده از نماد قلب در یک مینیاتور قرن سیزدهمی یافت می شود که نشان دهنده خواستگاری است که قلب خود را به زنی که در حال خواستگاری است می دهد. نماد قلب نیز یکی از ویژگی‌های رایج روی نشان‌ها بوده است. در چنین استفاده‌هایی، این نماد می‌تواند برای بسیاری از ایده‌هایی که امروزه با قلب‌ها همراهی می‌کنیم، از جمله عشق، شجاعت، وفاداری و مهربانی باشد. قلب ها همچنین می توانند مفهومی مذهبی داشته باشند، مانند زمانی که در محاصره شعله های آتش یا خار به تصویر کشیده می شوند.

4 جمجمه

هر زمان که نماد جمجمه و استخوان را می بینیم، چند چیز به ذهن خطور می کند: برچسب های هشدار دهنده روی مواد سمی، کشتی های دزدان دریایی، هالووین، مرگ و مرگ و میر.

در واقع، جمجمه‌ها قابل شناسایی‌ترین استخوان در بدن انسان هستند، اما تقریباً همیشه باعث ایجاد احساس ترس و وحشت می‌شوند. از این گذشته، هر زمان که جمجمه ای را می بینیم، به این معنی است که صاحب آن مرده است.

گرافیک‌هایی که شامل یک جفت استخوان در زیر جمجمه انسان می‌شوند، از قرون وسطی نماد مرگ بوده‌اند. این نماد بر روی سر اولین سنگ قبرها در بوستون و بقیه نیوانگلند حک شده است و جمجمه ها نیز نماد اصلی روز سالانه مردگان مکزیک هستند.

همانند سایر نمادها، زمینه کلیدی است. محبوبیت این نماد در فرهنگ مدرن تا حدی این نگرانی را ایجاد می کند که کودکانی که مجذوب تصاویر دزدی دریایی شده اند، به جای دفع برچسب های هشدار دهنده حاوی نماد، جذب شوند.

5 هلال

همانطور که صلیب با مسیحیت مرتبط است و ستاره داوود نماد جهانی یهودیت است، هلال نماد یکی دیگر از دین های بزرگ جهانی است. اما استفاده از هلال ماه به عنوان نماد، چند هزار سال قبل از اسلام است. در واقع، این نماد توسط فرهنگ های باستانی در آسیای مرکزی و سیبری در پرستش خدایان خورشید، ماه و آسمان مورد استفاده قرار می گرفت.

6 ستاره

یک نماد باستانی با کاربردهای فراوان، ستاره می تواند بر اساس بافت و تعداد نقاطش، معنای متفاوتی به خود بگیرد. از آنجایی که ستارگان برخی از دورترین اجسامی هستند که با چشم غیرمسلح می‌توانیم ببینیم، ستاره‌ها می‌توانند نماد فاصله فیزیکی، مانند سفر، یا فاصله احساسی، مانند سوء تفاهم باشند.

قبل از اینکه پیشرفت هایی در علم ایجاد شود که به انسان اجازه دهد ماهیت کهکشان ما و اجرام آسمانی آن را درک کند، ستاره ها به عنوان نمادی از مبارزه بین نور و تاریکی، بین دنیای معنوی و مادی دیده می شدند.

ستارگان نیز معمولاً با جادو مرتبط هستند. بنابراین، جادوگران و جادوگران اغلب با ستاره ها بر روی لباس های خود دیده می شوند و عمل جادو را می توان به صورت بصری با ستاره ها و انفجار ستاره ها به تصویر کشید. یک ستاره تیرانداز با آرزوها، امیدها و رویاها همراه است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا