آموزشی

چرا نمادها در طراحی گرافیک مهم هستند؟

نمادگرایی یا نشانه‌شناسی که در محافل فنی شناخته می‌شود، نقش بزرگی در ارتباطات انسانی ایفا می‌کند، زیرا مردم دائماً به دنبال معنای عمیق‌تر هستند. چه در ستارگان باشد، چه در دیوار غار کشیده شده باشد و چه در جدیدترین محتوای بصری، ما از طریق استفاده و تفسیر نشانه ها، چنین معنایی را به ارتباطات خود اضافه می کنیم.

از آنجایی که ما به دنبال معنا در هر چیزی در اطراف خود هستیم، هر چیزی می تواند به یک نماد تبدیل شود تا زمانی که مردم آن را به معنایی غیر از تعریف تحت اللفظی آن تفسیر کنند. با این حال، برخی از نمادها چنان در حوزه فرهنگی ما جا افتاده اند که معنایی تقریباً جهانی دارند. از این گذشته، چه کسی فوراً جغد را با خرد، کبوتر را با صلح یا رز قرمز را با عشق پیوند نمی دهد؟

چه طراح، چه فیلمساز یا نویسنده باشید، همه افراد ارتباطی باید برای انتقال پیام به نمادگرایی متوسل شوند. برای کمک به شما در ایجاد محتوای معنادار که تداعی های مناسبی را در بین مخاطبان شما ایجاد می کند، در اینجا 40 نماد وجود دارد که همه داستان نویسان باید با آنها آشنا باشند.

1 آتش سوزی

آتش به عنوان یک عنصر حیاتی در توسعه تمدن در تاریخ بشریت، به طور گسترده به عنوان نمادی با معانی متعدد دیده می شود: شعله می تواند به معنای خرد و دانش باشد، در حالی که آتش خروشان اغلب برای نماد ترس، درد، خشم، مجازات استفاده می شود. ، ویرانی و حتی مرگ. چنین انجمن هایی احتمالاً به روزهای اولیه بشریت بازمی گردد.

از این گذشته، قبل از اینکه انسان ها راه هایی برای مهار صحیح این عنصر پیدا کنند، آتش نیرویی بود که می توانست به سرعت سکونتگاه های اولیه را از بین ببرد. پس آتش فرمان به ترس می داد. هنوز هم امروزه، مناطق خشکسالی در معرض آتش سوزی هایی هستند که نمی توان به اندازه کافی کنترل کرد. اکنون نیز شاهد مبارزه در غرب آمریکا هستیم.

از سوی دیگر، آتش همچنین می تواند نشان دهنده تولد دوباره و تجدید باشد، مانند نمونه ققنوس، پرنده ای افسانه ای که خود را مشتعل می کند و از خاکستر خود بیرون می آید. همچنین می تواند نمادی از شعله ور شدن شور از درون باشد.

هشداری برای کسانی که به فکر استفاده از نماد در هر نوع محتوایی هستند: هنگام ایجاد پیام بصری خود، زمینه را در نظر داشته باشید. برای مثال، در حالی که شعله شمع ممکن است به عنوان نماینده دانش دیده شود، آتش خروشان ممکن است به عنوان تخریب، قضاوت و خطر تفسیر شود. از سوی دیگر، زدن ذغال‌های دودنده برای شعله‌ور کردن دوباره شعله، به طور دقیق‌تر یک شور یا شهوت مشتعل از درون روح را توصیف می‌کند.

2 فلش

این نماد ممکن است تیرها و کمان هایی را به ذهن متبادر کند، مانند نوعی که رابین هود و مردان شاد او استفاده می کنند، اما این نمادها در دنیای مدرن نیز همه جا وجود دارند: به مکان نما روی صفحه خود یا فلش هایی که در وب سایت ها می بینید فکر کنید تا توجه را جلب کنید. عناصر خاصی روی صفحه نمایش شما همچنین آنها را در بزرگراه ها می بینید، جایی که آنها برای هدایت نگاه شما و هدایت شما در مسیر درست عمل می کنند.

در لوگوها، فلش ها اغلب به معنای حرکت، پیشرفت، جاه طلبی و جهت هستند. فلش ها حتی می توانند به عنوان نمادی استفاده شوند که فقط ضمیر ناخودآگاه ما بلافاصله آن را تشخیص می دهد. به عنوان مثال، لوگوی معروف FedEx را بررسی کنید. در فضای سفید بین E و X یک فلش به سمت راست پنهان شده است. از آنجایی که از چپ به راست می خوانیم، اشاره به راست به معنای حرکت به جلو است و فلش سرعت است.

3 پرچم

پرچم ها بسته به زمینه، نمادها و رنگ های مورد استفاده می توانند دارای معانی مختلفی باشند. به عنوان مثال، پرچم رنگین کمان معمولاً با جنبش LGBT مرتبط است. در این میان معمولاً از پرچم های ملی برای برانگیختن حس غرور و میهن پرستی در شهروندان استفاده می شود.

رنگ های استفاده شده در یک بنر می توانند نمادی از انواع مفاهیم باشند، به همین دلیل است که اکثر کشورها پرچم خود را با در نظر گرفتن معانی رنگ ها طراحی کرده اند. به عنوان مثال، قرمز می تواند نشان دهنده از دست دادن خون، شجاعت و انقلاب باشد، در حالی که رنگ سفید معمولاً نشان دهنده عدم خشونت و هماهنگی است. از سوی دیگر، آبی نماد آزادی است، زرد نماد ثروت و سبز معمولاً نشان دهنده کشاورزی و باروری است. پس تصادفی نیست که رایج ترین ترکیب رنگ در پرچم های کشور آبی، قرمز و سفید است. و زرد، قرمز و سبز.

بر اساس کشور مبدا مخاطب، رنگ های پرچم ملی خود را به عنوان نمادی از میهن پرستی تفسیر می کند. به عنوان مثال، در ایالات متحده، رنگ های قرمز، سفید و آبی نماد غرور ملی هستند. با این حال، یک مخاطب ایتالیایی به قرمز، سبز و سفید واکنش مشابهی نشان خواهد داد.

4 باران/طوفان

باران معمولاً با غم و اندوه و افسردگی همراه است. درک دلیل آن آسان است: آب و هوای تاریک اغلب باعث ایجاد احساس کسالت، تنهایی و بدبینی می شود. نقش باران را در «داستان دو شهر» دیکنز در نظر بگیرید. هر زمان که صحنه ای پرحادثه رخ می دهد، اتفاقاً طوفانی است. باران به خواننده می گوید که دردسر نزدیک است.

و اگرچه معمولاً نشان دهنده غم و اندوه و مالیخولیا است، پتانسیل نمادگرایی باران بسیار محدود است. در فیلم‌ها، از باران برای ایجاد حس ترس ترسناک و حتی نشان دادن گریه یک فرد استفاده شده است.

باران همچنین می تواند نماد پاکسازی باشد زیرا کثیفی و تخریب را از بین می برد. حتی می تواند نماد پاکسازی روح انسان باشد. فقط تصور کنید شخصیتی در حال گذر از طوفان بارانی است که در حال تغییر ذهنی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا