متفرقه

20 نماد رایج به همراه معنی

1 ریون

شعر روایی «کلاغ» اثر ادگار آلن پو یکی از بدنام ترین نمونه های استفاده از این پرنده اسرارآمیز و ترسناک است که اغلب با پسر عمویش کلاغ همراه است.

زاغ به عنوان حیوانی که از اجساد مرده تغذیه می کند، خود را به نشانه مرگ و هلاکت در روان انسان تثبیت کرده است. نمادپردازی زاغ ها آنقدر رایج است که مخاطبان مدرن آن را به فال بد می شناسند.

ارتباط‌دهنده‌های بصری از هر نوع می‌توانند از نماد برای پیش‌بینی مرگ و فاجعه یا ایجاد فضایی از عذاب و تاریکی استفاده کنند.

2 کبوتر

کبوتر اغلب با صلح، آرامش و لطف همراه است. معنای آن چنان جهانی شده است که ادیان بزرگ جهان مانند مسیحیت و یهودیت از این نماد به عنوان واقعی ترین نماد صلح، فیض و الوهیت استفاده کرده اند.

در دوران مدرن نیز مترادف با صلح طلبی و پایان یک درگیری شده است. پیشرفت آن از یک نماد مذهبی به یک نماد سیاسی در پذیرش آن به عنوان نماد کمپین های ضد خشونت و بازی های المپیک، که به وسیله ای برای ترویج همکاری و صلح بین المللی تبدیل شده است، مشهود است.

ارتباط‌دهنده‌ها از هر نوع می‌توانند از این نماد برای برقراری ارتباط آرامش، هماهنگی، وحدت و عدم وجود خشونت استفاده کنند.

3 پروانه

در سرتاسر جهان، هم در اسطوره و هم در هنر، پروانه به دلیل دگردیسی آن از کرم کرمی به حشره ای خیره کننده با بال های رنگارنگ، به عنوان نماد دگرگونی و تغییر دیده می شود.

در فرهنگ‌های خاص، این حشره آشکار نمایانگر روح است و در افسانه‌ها و افسانه‌ها برای نشان دادن دیدار فردی که درگذشته است یا امکان زندگی پس از مرگ را نشان می‌دهد، استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در فیلم “تایتانیک”، پروانه های تزئینی روی شانه موی رز برای نشان دادن آزادی او از “پیله” نامزدی با مردی که دوستش نداشت استفاده شد.

ارتباط‌دهنده‌ها از هر نوع می‌توانند از این نماد برای نمایش بصری هر نوع تغییر یا تحول، اعم از داخلی و خارجی استفاده کنند.

4 صلیب

در سراسر جهان، صلیب با مسیحیت، معنویت، بخشش، رستاخیز و شفا همراه است. به طور خاص، نشان دهنده پیروزی عیسی بر گناه و مرگ بر روی صلیب است.

صلیب قرمز معمولاً به عنوان نمادی برای امدادگران پزشکی و بشردوستانه در مناطق جنگی و در مکان های بلایای طبیعی استفاده می شود. علاوه بر استفاده از صلیب سرخ بین المللی، صلیب سرخ آمریکا و سایر سازمان ها، به طور گسترده ای برای تعیین کمک های اولیه و تجهیزات پزشکی استفاده می شود.

5 آب

آب از نظر تاریخی نشان دهنده زندگی برای یک جامعه است زیرا یک نیاز برای بقای انسان است. بنابراین، نمادهای آب به ویژه در طول زمان رایج بودند، که نشان دهنده تولد، باروری و طراوت بودند. در واقع، آب اغلب به عنوان منبع حیات در نظر گرفته می شود، زیرا ما شواهدی را در افسانه های بی شماری از آفرینش می بینیم که در آنها حیات از آب های اولیه سرچشمه می گیرد.

همانطور که از آب برای شستن کثیفی، عرق و خاک استفاده می کنیم، آب یک بوم را تمیز می کند. اما همچنین به نمادی از موانع مانند رودخانه یا اقیانوس برای عبور تبدیل می شود. در هر صورت، آب می‌تواند نمادی از قدرت در داستان‌های بصری با قابلیت ادعای مخاطبان و شخصیت‌ها و همچنین آزادسازی آن‌ها باشد.

6 جغد

استفاده از جغد به عنوان نماد امروزه مانند همیشه محبوب است: آنها را در همه جا می بینید، از لوازم جانبی و لباس گرفته تا طراحی داخلی و دکوراسیون خانه. اما محبوبیت این نماد چیز جدیدی نیست.

محبوبیت تاریخی آن به عنوان نماد نیز به این دلیل است که یک جغد همیشه آتنا، الهه یونانی دانش را همراهی می کرد. در فرهنگ بومیان آمریکا، جغد به عنوان موجودی شب در نظر گرفته می شود، و بنابراین با ماوراء طبیعی و حتی مرگ مرتبط است.

از آنجایی که جغدها معمولاً شب زنده داری هستند، اغلب به عنوان موجوداتی مرموز و حتی جادویی دیده می شوند که در تاریکی زندگی می کنند و از آن بیرون می آیند. اروپاییان در قرون وسطی حتی معتقد بودند که این موجودات ممکن است جادوگرانی در لباس مبدل باشند. به همین ترتیب، فرهنگ های آفریقای غربی و بومیان استرالیا، جغد را پیام آور اسرار و همراهی جادوگران می دانستند.

در یک پیام بصری مانند لوگو یا طرح، می توان از جغد برای نشان دادن خرد، هوش یا درسی که باید یاد گرفت استفاده کرد.

7 رز

چه کسی رز قرمز را با عشق و عاشقانه مرتبط نمی کند؟ از این گذشته، به طور گسترده در فیلم، هنر و ادبیات به عنوان بازنمایی این مفاهیم استفاده می شود. و هیچ چیز نمی گوید، “دوستت دارم”، مانند هدیه ای از یک گل رز قرمز. این ارتباط نیز چیز جدیدی نیست. رومی ها گل را به عنوان نماد الهه عشق خود، زهره، ارج می نهادند و یونانیان این نماد را با الهه عشق، آفرودیت، مرتبط می کردند.

بسته به زمینه، گل رز می تواند نشانه های دیگری نیز باشد. برای کاتولیک ها، گل رز نشان دهنده مریم باکره و تسبیح است. در جنگ رزها، مجموعه ای از نبردها بین دو خانواده که آرزوی تاج و تخت را دارند، این نماد نشان دهنده ملت انگلستان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا