آموزشی

10 مزیت ذهنی یادگیری یک زبان خارجی

در دنیای جهانی شده، جایی که تحرک تسهیل می شود، یادگیری زبان یک مزیت فوق العاده است. نه تنها در سفر کمک می کند، بلکه یک مزیت بزرگ برای تحصیل به طور کلی و برای آینده شغلی در خارج از کشور است. فراگیری زبان دوم ما را قادر می سازد تا توانایی های ذهنی مختلفی را در تمام سنین ایجاد کنیم.

قدرت مغز را افزایش می دهد

یک زبان خارجی یک سیستم کاملاً پیچیده جدید از قوانین، ساختارها و واژگان است. یادگیری یک زبان جدید به این معنی است که مغز شما باید با پیچیدگی کنار بیاید زیرا الگوهای جدید را درک می کند و آن را جذب می کند. همانطور که مغز ما در تلاش برای برقراری ارتباط است، ما مهارت های یادگیری کلیدی مانند تفکر شناختی و حل مسئله را توسعه می دهیم. مهارت های تفکر انتقادی بسیار توسعه یافته یک مزیت قابل توجه هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای است.

حافظه را بهبود می بخشد

از آن استفاده کن یا آن را دور بیانداز. چند بار این جمله را شنیده اید؟ این یک واقعیت ساده است – هر چه از مغز بیشتر استفاده شود، عملکردهای آن بهتر عمل می کند. زبان جدید نه تنها نیازمند آشنایی با واژگان و قواعد است، بلکه به یادآوری و به کارگیری این دانش نیز نیاز دارد. یادگیری زبان به حافظه شما در ورزشگاه مغز تمرین خوبی می دهد. این بدان معناست که افراد چند زبانه دارای مغزهایی هستند که تمرین بیشتری دارند و سریع‌تر اسامی، جهت‌ها، حقایق و ارقام را به خاطر می‌آورند.

توانایی انجام چند کار را افزایش می دهد

انجام چند کار برای کسانی که به آن عادت ندارند یا آن را به خوبی انجام نمی دهند بسیار استرس زا است. بر اساس مطالعه ای از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، افرادی که چند زبانه هستند و در لغزش از یک سیستم زبانی به سیستم دیگر مهارت دارند، در این کار بسیار سخت برای مغز تمرین می کنند. افرادی که توانایی تفکر به زبان‌های مختلف و حرکت از یکی به دیگری را توسعه داده‌اند، در چند کار بسیار بهتر عمل می‌کنند و سطح استرس را کاهش می‌دهند.

ذهن را تیز می کند

مطالعه‌ای در دانشگاه پمپئو فابرا اسپانیا نشان داد که افراد چندزبانه در مشاهده محیط اطراف خود بهتر عمل می‌کنند. آنها به راحتی هر چیزی را که نامربوط یا فریبنده است تشخیص می دهند. آنها همچنین در تشخیص اطلاعات گمراه کننده بهتر هستند. این مطالعه با مقایسه موضوعات چند زبانه و تک زبانه انجام شد و مورد اول به ویژه برتری داشت. آیا جای تعجب است که شخصیت های معروف و تخیلی کارآگاهی مانند شرلوک هلمز و هرکول پوآرو زبان شناسان ماهری هستند؟

ذهن را برای مدت طولانی تری تیزتر نگه می دارد

مطالعات متعددی در مورد این موضوع انجام شده است و نتایج ثابت هستند. یادگیری زبان مغز شما را سالم نگه می دارد. برای بزرگسالان تک زبانه، میانگین سنی برای اولین علائم زوال عقل 71.4 سال است. برای بزرگسالانی که به دو یا چند زبان صحبت می کنند، میانگین سنی برای اولین علائم 75.5 سال است. مطالعات عواملی مانند سطح تحصیلات، سطح درآمد، جنسیت و سلامت جسمانی را در نظر گرفتند، اما نتایج ثابت بود.

تصمیم گیری را تقویت می کند

بر اساس مطالعه‌ای در دانشگاه شیکاگو، توانایی تصمیم‌گیری برای افراد چندزبانه آسان‌تر می‌شود. جدای از قواعد و واژگانی که با یادگیری یک زبان خارجی همراه است، تفاوت های ظریف و عبارات منطقه ای وجود دارد که دانش آموز زبان غالباً در مورد مناسب بودن و معانی پنهان آنها قضاوت می کند. افراد چندزبانه در نتیجه تمرین، تمرین، تمرین در انتخاب های تصمیم گیری خود اطمینان بیشتری دارند!

زبان اول بهبود یافته است

یادگیری یک زبان جدید باعث می شود که شما نسبت به پیچ و مهره های زبان خود آگاه تر شوید. اصطلاحاتی مانند واژگان، دستور زبان، صرف، درک، اصطلاحات و ساختار جمله به عبارات روزمره تبدیل می شوند، در حالی که زبان خود شما احتمالاً به طور شهودی جذب می شود. یادگیری یک زبان جدید همچنین شما را شنونده بهتری می‌کند، زیرا عادت دارید معنا را تفسیر کنید و تفاوت‌های ظریف را قضاوت کنید.

عملکرد در سایر زمینه های تحصیلی را بهبود می بخشد

در نتیجه مهارت های شناختی بالاتر، مطالعات نشان می دهد که مزایای یادگیری یک زبان جدید شامل نمرات بالاتر در امتحانات استاندارد ریاضی، درک مطلب و واژگان توسط دانش آموزان چند زبانه در مقایسه با نمرات دانش آموزان تک زبانه است. ممکن است بچه ها بپرسند که چرا باید این زبان را یاد بگیرند، اما والدین و معلمان بهتر می دانند! مهارت های زبانی توانایی شما را برای انجام وظایف حل مسئله به خوبی در سراسر هیئت تقویت می کند، این واقعیت از طریق برنامه درسی اجباری یادگیری زبان های خارجی در مدارس به رسمیت شناخته شده است.

مهارت های شبکه سازی را افزایش می دهد

باز شدن در برابر یک فرهنگ به شما این امکان را می دهد که انعطاف پذیرتر باشید و از نظرات و اقدامات دیگران قدردان باشید. در نتیجه، اگر چندزبانه باشید، از این مزیت برخوردار هستید که دنیا را از دیدگاه‌های مختلف می‌بینید و توانایی شما را برای برقراری ارتباط در دنیای متصل امروزی به‌طور جهانی افزایش می‌دهد.

انتخاب های شغلی بهتری را ارائه می دهد

طبق نظرسنجی توسعه زبان در نیروی کار موسسه Eton (سپتامبر 2014)، 89٪ از مشتریان ما اظهار داشتند که کارمندان چند زبانه به نیروی کار ارزش افزوده می کنند و 88٪ اظهار داشتند که استخدام اعضای تیم با مهارت های زبانی برای سازمانشان مهم است. توانایی چند زبانه قطعا یک مزیت رقابتی در دنیای امروز است.

یادگیری زبان به توسعه مهارت‌های شناختی قوی مانند شکل‌گیری مفهوم بهتر، انعطاف‌پذیری ذهنی، انجام چند کار، مهارت‌های گوش دادن و حل مسئله کمک می‌کند، علاوه بر آن تعامل اجتماعی را بهبود می‌بخشد و ارتباط بین همسالان را تشویق می‌کند. زبان بعدی شما چیست؟

یک زبان جدید یاد بگیرید و از مزایای سلامت روان لذت ببرید. یادگیری را با دوره های زبان انگلیسی، عربی، فرانسوی، آلمانی و سایر زبان های ما در دبی آغاز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا