آموزشی

نکاتی که با رعایتشان هر هفته کمی باهوش تر می شوید

با تمرین، هر کسی می تواند پایگاه دانش خود را افزایش دهد، عقل خود را بیشتر کند و مهارت های جدید بیاموزد. راه های مختلفی برای تقویت مهارت های شناختی و افزایش ظرفیت ذهنی وجود دارد. ما باید هر روز زمانی را صرف یادگیری چیزهای جدید کنیم. هر چه بیشتر یاد بگیریم و عمیق‌تر درک کنیم، بهتر می‌توانیم عملکرد مغز خود را بهبود بخشیم و ظرفیت یادگیری خود را افزایش دهیم. روش موفقیت در اینجا توضیح داده شده است.

اطلاعات آموخته شده را مرور کنید.

ما اطلاعات جدید را دقیقاً پس از یادگیری به یاد می آوریم. اگر بلافاصله پس از یادگیری از آن اطلاعات دوباره استفاده نکنید، به سرعت از ذهن شما محو خواهد شد. پس از چند روز، ممکن است فقط بتوانیم اندکی از آنچه را که در ابتدا یاد گرفتیم به یاد بیاوریم. به منظور افزایش توانایی خود در به خاطر سپردن، باید این اطلاعات را در حافظه بلندمدت خود ذخیره کنیم و بهترین راه برای انجام این کار مرور مکرر مطالبی است که آموخته ایم تا زمانی که در بانک های حافظه ما قفل شود.

هنگام مطالعه یا تحقیق در مورد چیزی یادداشت برداری کنید، یا پس از اتمام کار چند دقیقه وقت بگذارید و نکات اصلی را یادداشت کنید. سپس هر روز حتی چند دقیقه را به مرور این مطالب اختصاص دهید. کمی تلاش می‌طلبد، اما زمانی که این یک عادت شد، شگفت‌زده می‌شوید که چقدر خوب مرور سریع اطلاعات به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که آن‌ها را درک می‌کنید – و به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که باید روی چه حوزه‌هایی تمرکز کنید.

همچنین می‌توانید اطلاعات را بازنویسی کنید یا یادداشت‌های خود را سازماندهی مجدد کنید — این به طور فعال آنچه را که آموخته‌اید تقویت می‌کند. عمل بازنویسی یادداشت ها به ما کمک می کند تا درک خود را از یک موضوع روشن کنیم و زمان «یادگیری مجدد» آن را در زمانی که نیاز به استفاده از آن دانش در آینده داریم، کاهش می دهد.

ایده های خود را دنبال کنید.

همانطور که برای ایجاد پایگاه دانش خود کار می کنید، متوجه خواهید شد که ذهن خود در حال گسترش و رشد به روش های جدید است. اگر مغز خود را با اطلاعات عالی پر می کنید، ذهن شما کار خود را انجام می دهد و شروع به تفسیر آن اطلاعات به روشی مفید می کند. ممکن است متوجه شوید که ناگهان به یک ماشین ایده تبدیل شده اید. شما شروع به تجربه “لحظه های آها” خواهید کرد – آن پیشرفت های کوچک که در آن ناگهان یک ایده را به ایده دیگر متصل می کنید تا یک ایده حتی بزرگتر و بهتر را شکل دهید. نکات خانه داری

مطمئن شوید که به این ایده ها توجه می کنید. آنها را یادداشت کنید، آنها را در دسترس داشته باشید و مطمئن شوید که همچنان به آنها مراجعه می کنید. به یاد داشته باشید، حتی بزرگترین و بهترین ایده های شما کاملاً بی فایده هستند، مگر اینکه واقعاً کاری با آنها انجام دهید. اگر نبوغی دارید اما رشته افکار خود را از دست داده اید و هرگز برای ساختن آن ایده یا اصلاح آن به عقب برنگردید – خوب، پس یک فرصت عالی را از دست داده اید!

قرار نیست همه ایده های جدید شما برنده باشند. برخی ممکن است زودگذر باشند یا به سادگی بیرون نخواهند آمد. اما هر چند وقت یکبار، ممکن است لحظه ای نورانی داشته باشید که می تواند زندگی شما را تغییر دهد.

به خود اجازه تغییر دهید.

چه متوجه باشیم چه ندانیم، گاهی اوقات خودمان را عقب نگه می داریم. مواقعی وجود دارد که حتی باهوش‌ترین افراد به خود اجازه می‌دهند که به ایده‌ها و روش‌های فکری منسوخ یا اشتباه وابسته شوند. برای اینکه واقعاً باهوش شوید، باید به خودتان اجازه دهید که اشتباه کنید، ریسک کنید و در فرصت ها جهش کنید و از همه این تجربیات درس بگیرید.

شما باید به خودتان اجازه دهید که تغییر کنید، برای چیزهای جدید باز باشید و در نهایت نسخه ای متفاوت و بهتر از خود شوید. با بازکردن منابع جدید دانش و سوق دادن ذهن خود برای یادگیری چیزهای جدید، در نهایت ممکن است برخی از تفکرات قدیمی و اساسی خود را زیر سوال ببرید. ممکن است متوجه شوید که برخی از برداشت‌های شما نادرست بوده است، یا اینکه دیدگاه‌های شما در واقع پایه‌ای نبوده است.

ایده ها را به چالش بکشید، آنها را با دیگران در میان بگذارید، طرف های دیگر را بشنوید و مهارت های تحلیلی خود را منعطف کنید. اما آماده باشید تا نظر خود را تغییر دهید. و مهمتر از همه، به خود فرصتی برای رشد بدهید و به راه خود برای جستجوی خرد ادامه دهید. هرچه باهوش تر شوید، موفقیت نیز به دنبال خواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا